Gereksiz yazışma, iş gücü ve zaman kaybına neden olmamak için, aşağıdaki açıklamalara dikkat etmenizi, öğrencileri direkt olarak rehberlik servisine veya okul idaresine yönlendirmemenizi, gerekli iş ve işlemleri açıklamalar doğrultusunda yapmanızı rica ederiz.
Ortaokul ve imam-hatip ortaokulu öğrencilerine, olumsuz davranışlarının özelliğine göre uyarma, uyarı, kınama ve okul değiştirme yaptırımlarından biri uygulanır.
Yaptırımların uygulanmasındaki amaç caydırıcı olması, toplum düzeninin korunması, öğrencinin yaptığı olumsuz davranışlarının farkına vararak bu davranışlarının olumlu yönde düzeltilmesini sağlamaktır.
(Olumsuz Davranış Sergileyen Öğrenci Takip Çizelgesi için Tıklayınız)
1. Öğrencilerin gelişim dönemleri de dikkate alınarak bilinçlendirme ile düzeltilebilecek davranışlar için “Uyarma” süreci uygulanır. Uyarma, bir süreç olup bu süreç aşağıdaki şekilde işler.
1.1. Sözlü uyarma; öğretmenin öğrenciyle görüşme sürecini oluşturur. Öğrenciden beklenen olumlu davranışın neler olabileceği anlatılır. Olumsuz davranışlarının devamı hâlinde kendisine uygulanabilecek diğer yaptırımlar konusunda uyarılır. (Öğretmen bu süreci tutanakla kayıt altına alır. Tutanak ilgili öğretmende dosyalanır.) (Öğrenci Sözlü Uyarı Tutanağı için Tıklayınız)
1.2. Öğrenci ile sözleşme imzalama; öğrencinin sözlü uyarılmasına rağmen olumsuz davranışlarını sürdürmesi hâlinde öğrenci ve öğretmen arasında bir görüşme gerçekleştirilir. Bu görüşme sonucunda öğrenci sergilediği olumsuz davranışlarını değiştirmeyi kabul edeceğine ilişkin Öğrenci Sözleşme Örneğini imzalar. (Öğrenci Sözleşmesi ilgili öğretmende dosyalanır.) (Öğrenci Sözleşme Örneği için Tıklayınız)
1.3. Veli ile görüşme; öğretmen, öğrencinin bu olumsuz davranışları sürdürmesi hâlinde veliyi okula davet eder. Okul yöneticilerinden birinin ve varsa rehberlik öğretmenin de katılımı ile yapılan görüşmede, öğrencinin olumsuz davranışları ve uygulanabilecek yaptırımları veliye bildirilir. Veli Görüşme Tutanağı Doldurulur. Velinin toplantıya gelmemesi durumunda tutanak tutulur. (Tutanak ilgili öğretmende dosyalanır.) (Veli Görüşme Tutanağı için Tıklayınız)
1.4. Okul Rehberlik Servisine Sevk Etme; öğretmen, öğrencinin olumsuz davranışları sürdürmesi hâlinde öğrenciyi okul rehberlik servisine yönlendirir. (Evraklar Rehberlik Servisinde Dosyalanacak)
2. Öğrenci Davranışları Değerlendirme Kuruluna Yönlendirme; Bu aşamalardan sonra öğrencinin olumsuz davranışlarını sürdürmesi durumunda; öğretmen, yazılı belgelerin bulunduğu dosyayı hazırlayacağı raporla birlikte görüşülmek üzere öğrenci davranışlarını değerlendirme kuruluna verir. (Evraklar ÖDDK Dosyasında Saklanacak)
2.1. Uyarı; öğrenciye, yaptırım gerektiren davranışta bulunduğunu ve tekrarından kaçınması gerektiğinin okul yönetimince yazılı olarak bildirilmesidir. Uyarı yaptırımı öğrenci davranışları değerlendirme kurulunca verilir.
2.2. Kınama; daha önce ceza alması veya yaptığı davranışın şiddetine göre öğrenciye, yaptırım gerektiren davranışın tekrarından kaçınması gerektiğinin okul yönetimince yazılı olarak bildirilmesidir. Kınama yaptırımı öğrenci davranışları değerlendirme kurulunca verilir.
2.3. Okul değiştirme; öğrencinin, bir başka okulda öğrenimini sürdürmek üzere bulunduğu okuldan naklen gönderilmesidir. Okul Değiştirme Yaptırımı Öğrenci Davranışları Değerlendirme kurulunca alınan karar gereği İlçe Öğrenci Davranışları Değerlendirme Kurulunca verilir.
Önemli: Gerçekleşen olumsuz davranışın özelliğine ve şiddetine göre yaptırım sırası değişebilir.